KONTAKTPERSON OG HJEMMEDAG
Hver beboers udvikling og trivsel er midtpunkt for alt, hvad vi gør. Derfor har hver beboer i vores botilbud en fast kontaktperson, som er fuldt fokuseret på denne beboer og på at lave den løbende tilpasning, der skal til, for at den enkelte kan folde sig mest muligt ud.
HJEMMEDAGE
Hjemmedage er et tilbud i Fonden Skovhavens botilbud, hvor man kan få støtte til forskellige gøremål, og selv være med til at definere det praktiske indhold.
Beboeren får støtte til forskellige gøremål, og der arbejdes med de indsatsmål, som er skabt i samarbejde mellem myndighederne og beboeren. Disse er som oftest meget konkrete, og går på en mestring af de praktiske elementer, der får tilværelsen til at glide.
Hvis man har hjemmedag kan man eksempelvis få hjælp til at gennemgå sin epost eller få lagt budget. Det kan også være, der på hjemmedagen er behov for støtte til lægebesøg - eller måske er det rengøring i egen bolig, der skal prioriteres.
Hjemmedagen er en nødvendig detalje i følelsen af praktisk forankring i livet - og skal i det hele tage være med til at løfte noget af det, man har brug for, når man skal modnes henimod at mestre kunsten at bo i egen bolig.
HVEM ER KONTAKTPERSON?
Hver beboer på Fonden Skovhaven har deres faste kontaktperson, som er helt inde i alt, hvad der rører sig hos beboeren. Kontaktpersonen er primær dialogpartner og støtte i forhold til alt, hvad beboeren har brug for, og sikrer den følelse af fremskridt og små sejre, der er så vigtig.
Bag botilbuddets kontakperson er et antal faste kollegaer, som deler viden og dokumentation, og dermed kan træde til på en glidende måde, hvis den faste kontaktperson bliver syg, skal på ferie eller lignende.
Beboeren kender selvfølgelig disse personer lige så godt som sin kontaktperson.